OBI

Firma OBI jest europejską siecią marketów budowlanych. „Ojczyzną” sieci są Niemcy, w których obecnie znajdują się aż 333 markety tej marki. W naszym kraju jest ich „zaledwie” 32, natomiast w całej Europie jest już ponad 512 sklepów OBI. Warto wspomnieć o fakcie, że większość z nich oprócz samego marketu posiada sąsiadujące centrum ogrodnicze. Tak gigantyczna firma, zatrudniająca ponad 30 tysięcy pracowników, w 2005 osiągnęła obroty przekraczające 6,5 miliarda Euro.

Plan OBI jest prosty – zdominowanie rynku budowlano-ogrodniczego w całej Europie. Nie będzie to trudne zważając na liczbę już wybudowanych marketów budowlanych firmy oraz przedstawicielstwo w dziesięciu krajach Europy Wschodniej i Środkowej. Poza tym jak sami pewnie przyznamy, sieć OBI sygnowana przez sympatycznego bobra majsterkowicza jest już bardzo rozpoznawalna na naszym rynku i nie tylko, co potwierdziło 98% badanych w kwestii kojarzenia marki i firmy.

Pierwszy market OBI znajdował się w Hamburgu, liczył 870 metrów kwadratowych powierzchni i zatrudniał 12 osób. Była to swojego rodzaju nowość na rynku niemieckim, a także jak się okazuje europejskim – która zresztą została podpatrzona u Amerykanów i ich sklepów typu zrób-to-sam. Klienci potrzebowali sklepu, w którym kupią gwoździe, tapety, narzędzia czy artykuły stolarskie u jednego dostawcy – a przy tym będą mieć bardzo szeroki wybór producentów, a także cen i opcji. Stąd też wzięło się hasło reklamowe sieci – „Wszystko w OBI”.

Comments on this entry are closed.