Media Markt

MediaMarkt przybył do nas z Niemiec, jako sieć hipermarketów oferujących sprzedaż głownie sprzętu elektronicznego wszelkiego rodzaju, w tym sprzętu RTV oraz AGD, sprzętu fotograficznego, filmów, muzyki, gier i programów komputerowych czy samych komputerów, monitorów i urządzeń peryferyjnych. Pierwszy sklep tej sieci otwarty został 24. listopada 1979 roku w Monachium. Mało kto wie, że sieć ta należy do marki Metro Group, zrzeszającej również hipermarkety Real, Saturn, Makro oraz M1.

Marka MediaMarkt wyróżnia się dość nietypową i „szczerą” kampanią reklamową, której przewodzi oryginalny slogan Ich bin doch nicht blöd („przecież nie jestem głupi”), w naszym kraju przetłumaczony jako „Nie dla idiotów”. Jak można było przewidzieć, hasło to wywołało niejednokrotnie różnorakie kontrowersje w Polsce. Zwłaszcza w połączeniu z pewną reklamą, gdzie Polacy zostali ukazani jako złodzieje w wyniku gry słownej użytej w spocie: imienia Klaus oraz słowa „klauen” (kraść). Występujący w niej Polak dzwoni do sklepu i przedstawia się jako Klaus, na co rozmówca reaguje „- Co kradniesz? – Nic nie kradnę. Wiedziałem, przy tak niskich cenach w MediaMarkt kradzież się nie opłaca.”

Faktem jest, ze personel pracujący w sieci jest doskonale wyszkolony i wykwalifikowany w konkretnych działach sprzętowych, zawsze możemy liczyć na fachową poradę i opinię na temat danego produktu. Sprzedawcy MediaMarkt nie należą do osób, które zachwalają byle co tylko po to, by klient jak najprędzej to kupił, niezależnie od ceny.

Comments on this entry are closed.